Kari & Ingeborg - fra grøftekant til grøftekant

mandag, desember 19, 2005

19. December '05

Du vett du e heima når...

- dårr e slektstevne på flyplassen
- du kjøre rundt i en bil med ett hav av kattepotespor på panser og frontruda
- ostahøvelen alltid ligge framme på kjøkkenbordet
- du ikkje vett koss du ska koga morgenkaffi, for dårr e ikkje stempelkanna
- dårr e fyr i ogen
- dårr e så stille at du lure på om du e døve
- etc, etc

Har såve 12 timar inått - det va jammen lenge siden sist! Eg føle meg faktisk udkvilte!
Nå ska eg ner å hilsa på økå, å lofta bikkjå litt.
Fekk i meg morgenkaffien teslutt. Hadde me meg kaffibønner fra Estate Coffee heim, for eg visste at me hadde ei gammale kaffikvern heima. Så i morges såd eg å malte kaffi, å kokte i sånn kaffikogekanna - altså sånn så du har på komfyren, åsså må an silas ittepå. Blei faktisk veldig god kaffi! Syns eg jaffal!

Nei, bikkjå vente! Må stikka eg...