Kari & Ingeborg - fra grøftekant til grøftekant

mandag, desember 12, 2005

I'm back...og det e den 12. December '05

Ja, nå e eg endelig tebage igjen i storbyen, å eg beklage dette langa oppholdet i bloggen, som va begrunna av ett ytterst vellykka juleshow som me har hatt i United i Malmö iløbet av helgå.

Har drømt om glittår, julatre, julesanger, disneyklipp og gospelmusikk i heila nått!

Så nå e det mindre enn ei uga igjen te eg e heima. Med fare for å hørra veldig klisjéaktig ud, så syns eg at tiå jammen har gått fort denne høsten. Syns nettopp det va sommar. Men nå befinne eg meg visst midt i julestriå.

Iløbe av di siste 3 dagene som eg ikkje har åbna kalenderen min va dårr en kosebamse, en julenisse og et fad me epler. Hvilket minne meg om at alle som ska te United neste søndag, må ha med seg en bamse, for dårr ska ver bamseinnsamling - der alle bamsane ska sendas te foreldreløse og syge onga i Ukraina.
Når det gjelde julenissen, så tror eg ikkje an komme te oss iår, for me ska ikkje feira jul med någe onga dette året. Men eg håbe nissemor komme med marsipan og risboller i julesokken min for det om.
Epler har eg aldri forstått ka har å gjør med julen - det e liksom appelsinen sin høytid. Men itte en tur i tivoli, der di servere kandiserte epler, så kan eg forsåvidt bjynna å se samenhengen.

Nå har Ingeborg mekka frokost her, så eg ska slutta å sidda her med læptoppen å ver a-sosiale...

Ha en fin desembermandag, folkens!