Kari & Ingeborg - fra grøftekant til grøftekant

torsdag, desember 01, 2005

1. Desember '05

Endelig e fysste desember her, og det e lovlig å spela julemusikk, ha lysslynger i vinduet og sølvstjerner på golvet. Røde sløyfebånd, oransje mandariner og pepperkagehus utsatt for melissnøstorm e hellår ikkje så langt fra normalen.

Har te min store glede fått tag i en sånn nostalgiske julekalender med gammalt motiv å glittår på - en sånn så det bare e bildår i. I dag va dårr bilde av ei julekula - eg tror det ska ver ett symbol på at det nå e lov å pynta te jul. [Eg ska skriva en mail te Fields, bystyret i Kbh og Malmö å fortella di at di har fullstendig misforstått det der med ka tid på året julen komme...]
Me har bara tjuvstarta litt heima hos oss. Har fonne fram julapynten, men an har ikkje kommt seg opp någen plass. Blir vel helgå sitt prosjekt det tippe eg. Men lysslynger har me hatt lenge - alternative lyskilder har di gott onna heima hos oss. [Ett strålande resultat av ladskab å mangel på stolar i heimen.]

Årets sjokoladekalender va en skuffelse, så eg har fonne ud at eg ska åbna den kalenderen med ein gang eg står opp, for då e ikkje smagssansen heilt oppegåande [hvilket henge sammen med resten av karaktertrekkå for mitt vesen på morningane]. For spisa sjokoladen - det må en! Viss ikkje blir det ikkje jul!

God 1. Desember, Folkens!

P.s. Husk å les bagsiå på Urban idag!